• O poszukiwaniu szczęścia...

• 28 października uczniowie klas 5a i 5b wraz z wychowawcami – p. A. Krysiak, p. M. Czerwiec i p. M. Cybulską wybrali się do teatru Pinokio w Łodzi na spektakl pt. „Kwiat paproci”. To opowieść o szczęściu, które ma wartość tylko wtedy, kiedy możemy dzielić je z najbliższymi. Dzięki  wspaniałym aktorom, barwnej scenografii i pięknej oprawie muzycznej zanurzyliśmy się w świecie dawnych mitów i wierzeń słowiańskich. Polecamy ten spektakl o uniwersalnej, zawsze aktualnej wymowie...Czasy się zmieniają, my się zmieniamy, ale zawsze będziemy się nawzajem potrzebować.

• PAMIĘTAMY

• „Pamiętamy” Święto Zmarłych, to czas, w którym odwiedzamy groby i wspominamy tych, którzy od nas odeszli. Kultywując polską tradycję uczniowie klas pierwszych pod opieką p. J. Kuśmierek oraz p. A. Labocha wybrali się na miejscowy cmentarz, by uczcić pamięć żołnierzy poległych za naszą wolność. Dzieci w ciszy i zadumie, słuchały opowieści wychowawcy na temat przeszłości naszej ojczyzny, zapaliły lampki przed tablicą nagrobkową upamiętniającą poległych żołnierzy. Spacer alejkami cmentarza był dla dzieci dużym przeżyciem, szły skupione by nie zakłócać spokoju zmarłych i osób odwiedzających to miejsce. To była ważna lekcja wychowania patriotycznego, która pozostanie wszystkim w pamięci. A. L.

• WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH

• Zbliża się Dzień Wszystkich Świętych Chcąc wyrazić szacunek żołnierzom,którzy polegli w walce o naszą wolność uczniowie klasy II a pod opieką wychowawcy Iwony Koziara i p. Anny Luter zapalili znicze na ich grobie.

• SZKOŁA PAMIĘTA

• W dniu 28 października 2022 uczniowie klasy 6b pod opieką nauczyciela historii Pana Roberta Majczyka oraz katechety Pana Andrzeja Grendy wzięli udział w akcji "Szkoła Pamięta" organizowanej przez MEiN. W ramach akcji zwiedzili barokowy kościół pw. Podwyższenia Krzyża Świętego, klasztor pobernardyński, muzeum parafialne oraz podziemia kościoła. Był to nie tylko udział naszych uczniów w akcji MEiN ale jednocześnie "żywa lekcja historii" z wykorzystaniem lokalnych zasobów historycznych.

R.M.

• Mistrzostwach Powiatu Łaskiego w tenisie stołowym w Igrzyskach Młodzieży Szkolnej

• W dniu 28.10.2022 reprezentacja nasze szkoły w składzie: Kacper Sarzała, Oskar Piątek, Bartosz Pabisiak wywalczyła I miejsce w Mistrzostwach Powiatu Łaskiego w tenisie stołowym w Igrzyskach Młodzieży Szkolnej. W meczu decydującym o pierwszym miejscu nasi chłopcy zwyciężyli 3:1 gospodarzy turnieju SP Buczek. Już za tydzień nasi tenisiści będą reprezentować Powiat Łaski w Półfinale Wojewódzkim gdzie zmierzą się z Mistrzami innych powiatów. Trzymamy kciuki i życzymy powodzenia!

Mirosław Szkudlarek

• KASZTANOBRANIE DLA KRZYSIA

• Społeczność naszej szkoły włączyła się do akcji zbierania kasztanów, które pomogą sfinansować dalsze leczenie i rehabilitację niepełnosprawnego Krzysia Smarzycha.

Akcję ogłoszono we wrześniu, a w dniach 20 i 21 października zebrane kasztany dostarczono do szkoły. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu uczniów, rodziców i nauczycieli udało się zebrać ponad tonę kasztanów! Przekazano je rodzicom Krzysia. Za przeprowadzenie akcji odpowiedzialne były panie:

Urszula Skrzypek, Renata Wapińska, Jolanta Kuśmierek, Jolanta Wróblewska

DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM ZAANGAŻOWANYM W AKCJĘ ZBIERANIA KASZTANÓW ZA POMOC, ZROZUMIENIE I WIELKIE SERCE! TO WAŻNE, ŻE MOŻNA NA WAS LICZYĆ W POTRZEBIE I ŻE TAK CHĘTNIE POMAGACIE POTRZEBUJĄCYM! JESTEŚCIE WIELCY! DZIĘKUJEMY!!!

Poniżej zamieszczamy zdjęcia z przeprowadzonej akcji.

Organizatorzy

• Bohater lektury - Pinokio

• Po zakończeniu omawiania lektury pt. ,,Pinokio,, C. Collodi, uczniowie klasy 4 A wykonywali kukiełki - postać głównego bohatera książki. Prace można podziwiać w szkolnej bibliotece.

M. Frąckiewicz

• ŚWIETLICOWE SPOTKANIA Z KSIĄŻKĄ

• W dniu 20 listopada 2022 roku tematyka zajęć świetlicowych związana była z popularyzowaniem czytelnictwa wśród dzieci. Uczniowie z klasy drugiej dowiedziały się o ważnej roli czytania książek w życiu człowieka. Podczas zajęć dzieci tworzyły prace plastyczne zainspirowane lekturą pt " Zaczarowana zagroda".

• 21 października 2022r. uczniowie klasy 8a i 8b wraz z paniami: M. Magdziak-Lisowską, A. Luter i A. Małolepszą uczestniczyli w wycieczce do Pszczyny i Oświęcimia.
            Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Pałacu w Pszczynie. Uczniowie byli zachwyceni wnętrzami z XIX i XX wieku, podobał im się Salon Księżnej Daisy i trofea myśliwskie przywiezione z różnych stron świata. Jednak największe wrażenie zrobiła Sala Lustrzana, w której obecnie odbywają się koncerty.
            Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Auschwitz-Birkenau - miejsce, które stało się symbolem Holokaustu europejskich Żydów i nazistowskich zbrodni popełnionych na Polakach, Romach i innych narodowościach. Mimo zmęczenia wszyscy uważnie słuchali opowieści przewodników
            i stwierdzili, że była to dla nich najciekawsza i pouczająca  lekcja historii.

A.M

• DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

• 14 października odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej przygotowany przez uczniów klas VI, II, III i IV, którzy podziękowali wszystkim pracownikom szkoły za ich trud wkładany codziennie w przygotowanie ciekawych lekcji, różnych zajęć dodatkowych, posiłków i otoczenia szkoły. Stwierdzili oni, że dzięki systematycznej pracy i poświęceniu wszystkich pracowników  mogą spokojnie zdobywać wiedzę i z przyjemnością przychodzą codziennie do szkoły.
            W uroczystości uczestniczył Wójt Gminy Widawa p. Michał Włodarczyk, który również złożył życzenia pracownikom szkoły i wręczył kwiaty.

A.M

• DZIECI CZYTAJĄ LEKTURY

• Uczniowie klas młodszych po raz drugi wspólnie spędzili czas w bibliotece szkolnej. Celem spotkania było głośne czytanie książek. Głośne czytanie jest dobrą okazją do budowania więzi i wspólnego spędzania czasu z kolegami.

• W czwartek 13 października uczniowie klas czwartych wraz z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce. W ramach wyjazdu dzieci obejrzały film w kinie HELIOS w Bełchatowie pt. "Chłopiec zza szyby". Następnie uczniowie zwiedzali bełchatowską Galerię Olimpia. Po krótkim spacerze wszyscy udali się na posiłek. Nasyceni, również wrażeniami, wrócili do Widawy.

JKW

• „CZŁOWIEK ŻYJE TAK DŁUGO, JAK DŁUGO TRWA PAMIĘĆ O NIM”

• Dzień Edukacji Narodowej to okazja, by - jak co roku - uczcić pamięć pracowników widawskiej oświaty spoczywających na naszym cmentarzu. W przeddzień tego święta, 13 października, uczniowie klasy 5a, 8b oraz przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego zapalili znicze na grobach nauczycieli i tych, którzy ze szkołą byli związani. Przekazywanie kolejnym pokoleniom tej pięknej tradycji jest dla nas, nauczycieli obecnie pracujących w widawskiej szkole, niezmiernie ważne. Wielu z nas właśnie ta szkoła wykształciła, dlatego zapewniamy, że będziemy pamiętać...

• LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

• W roku szkolnym 2022/23 Szkoła Podstawowa w Widawie przystąpiła do programu Laboratoria Przyszłości. W ramach tego projektu utworzono dwie pracownie – Rękodzieła i Aktywności Twórczej oraz Robotyki. Prowadzone są tam koła zainteresowań dla uczniów. W pracowni Rękodzieła i Aktywności Twórczej zajęcia prowadzą p. Magdalena Wróblewska i p. Małgorzata Cybulska. Uczniowie podjęli już pierwsze próby szydełkowania, haftu i tkania na ramkach tkackich. Na efekty trzeba będzie jeszcze poczekać. Najważniejsze jest to, że uczniowie już ćwiczą sprawność manualną, wyobraźnię techniczną i plastyczną a także cierpliwość i wytrwałość.

Zajęcia z robotyki prowadzi p. Marek Wójcik. Głównym celem zajęć z robotyki jest kształtowanie wyobraźni przestrzennej oraz logicznego i twórczego myślenia. Podczas zajęć uczniowie budują roboty i programują je, wykorzystując różne języki programowania. Dużym zainteresowaniem cieszy się drukarka 3D oraz okulary VR. Ponadto uczniowie mogą korzystać z różnorodnych klocków, zestawów elektronicznych, multimetrów oraz stacji lutowniczej. Pierwsze roboty i wydruki 3D już wykonano, a następne są tworzone.

M.C.

• WYCIECZKA DO WIELICZKI I KRAKOWA

• W dniu 4 październik 2022r. uczniowie klas 2a, 3a, 3b i 5 b udali się na wycieczkę edukacyjno- krajoznawczą do Wieliczki i Krakowa. Opiekę sprawowały panie: Herman, R. Wapińska, U. Skrzypek i B. Ciszewska. Pierwszym etapem wycieczki było zwiedzanie wraz z przewodnikami Kopalni Soli w Wieliczce. Zeszliśmy w dół 380 schodami i przenieśliśmy się w miejsce, które jest naszym dziedzictwem narodowym. Rozpoczęliśmy wędrówkę solnymi korytarzami kopalni. Poznaliśmy historie, tajemnice oraz legendy m.in. księżnej Kingi, która przyczyniła się do wydobywania soli na polskiej ziemi. Zobaczyliśmy m.in. wspaniałe rzeźby, komnaty, kaplice, scenki sytuacyjne z dawnych czasów kopalni oraz podziemne jeziora. Po zakupie m.in. pamiątkowych grudek soli udaliśmy się do kolejnego punktu naszej wycieczki Krakowa. Kraków – gród Kraka przywitał nas pięknym słońcem i wspaniałą panią Jasminą, naszą przewodniczką po Krakowie. Smok wawelski na nasz widok aż dwa razy „zionął ogniem” na powitanie. Zwiedziliśmy Katedrę Wawelską, groby wielkich Polaków i królów Polski. Na wieży katedralnej wszyscy mieli okazję dotknąć „serca” słynnego Dzwonu Zygmunta oraz zobaczyć panoramę miasta. Następnie udaliśmy się do niezmiennego od lat symbolu Krakowa Starego Rynku, a na nim zobaczyliśmy Kościół Mariacki (hejnał obowiązkowo też słuchaliśmy), renesansowe Sukiennice, Ratusz, pomnik Adama Mickiewicza. Pani przewodnik podczas zwiedzania bardzo interesując opowiadała wraz z wieloma ciekawostkami o dawnej stolicy Polski. W trakcie zwiedzania Krakowa dużym ułatwieniem w słuchaniu przewodnika były słuchawki dla każdego uczestnika wycieczki. Dzięki temu jesiennemu wyjazdowi zobaczyliśmy i dowiedzieliśmy się wielu nowych rzeczy, ale przede wszystkim doświadczyliśmy wielu niezapomnianych wrażeń. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni miłych wspomnień wróciliśmy do domów.

Wychowawcy klas

• DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA

• W dniu 7 października w bibliotece szkolnej odbyło się spotkanie dzieci z klas trzecich i drugich, którego celem było zachęcenie ich do głośnego czytania i obcowania z książką. Uczniowie klas trzecich czytali młodszym kolegom lektury pt. "Kajtkowe przygody" i "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" (czterech prawnych i sześciu lewych). W ten sposób promujemy czytelnictwo wśród uczniów naszej szkoły.

• 30 września chłopcy z klasy Ia obchodzili swoje święto. Dziewczynki złożyły chłopcom życzenia i głośno odśpiewały 100  lat. Chłopcy musieli wykazać się wiedzą i sprawnością, by zdobyć Legitymację Superchłopaka. Dziewczynki wręczyły chłopcom drobne upominki w postaci pamiątkowych kubeczków i słodyczy oraz wspólnie z wychowawcą zorganizowały dla nich ciekawe zabawy, podczas których było dużo śmiechu i radości. Wszyscy razem świetnie się bawiliśmy w tym dniu.

B.W.

• DZIEŃ CHŁOPAKA W 5A

• 30 września dziewczynki z klasy 5a zadbały o to, aby chłopcy poczuli się wyjątkowo. Były prezenty, słodki poczęstunek i różne, ciekawe konkurencje. Trzeba przyznać, że chłopcy wykazali się „odwagą” - ani cytryna, ani bita śmietana nie były im straszne. Kochani Koledzy! Jeszcze raz życzymy Wam samych radosnych dni!

• Zespół Szkół w Widawie
        • ul. Wieluńska 17 98 - 170 Widawa Poland
        • /ZSWidawa/SkrytkaESP
        • 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zespół Szkół w Widawie, ul. Wieluńska nr 17, 98-170mWidawa, dane kontaktowe: tel./fax 436721016, e-mail: sp-widawa@post.pl 2. Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora jest – Tomasz Szwed tel. 730 567 007, inspektor@cbi24.pl 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na kierowaną do nas korespondencję (podstawa przetwarzania danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z nadawcami korespondencji). 4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. 5. Przysługuje Pani/Panu prawo do żądania od administratora dostępu do przekazanych danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania i prawo do przenoszenia danych. 6. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). 7. Podanie danych jest dobrowolne, jednak jest warunkiem koniecznym do tego, żeby odpowiedzieć na Pani/Pana korespondencję.